Identificarea persoanelor toxice din cadrul unei echipe este crucială pentru a asigura un mediu de lucru sănătos și eficient. Toxicitatea se poate manifesta într-o varietate de moduri, cum ar fi atitudinile proaste, comportamentul perturbator, comunicarea ineficientă și lipsa de responsabilitate.
Va aducem spre informare ca la data de 16 noiembrie 2017 a fost publicata in Monitorul Oficial, Partea I, nr. 902, OUG 82 pentru modificarea si completarea unor acte normative (“OUG 82”).
Iulian Patrascanu, Partener Senior in cadrul Fine Law | Patrascanu si Asociatii, sustine in toamna 2017 cursul de Etica Afacerilor (“Business Ethics”) in cadrul programului de Master in Business Services, organizat in cadrul Academiei de Studii Economice din Bucuresti, in colaborare cu ABSL (The Association of Business Service Leaders in Romania). Aceasta face parte din angajamentul său pe termen lung de a crea și promova o cultură a conformității în România.
In data de 20.03.2017 a fost publicata in Monitorul Oficial Legea nr. 16/2017 privind detasarea salariatilor in cadrul prestarii de servicii transnationale (“Legea 16/2017”), care va intra in vigoare in 60 de zile de la publicare, mai exact pe 20.05.2017.
Conform Ministerului Muncii si Justitiei Sociale (MMJS), se doreste reglementarea unui nou tip de contract de munca, respectiv telemunca.
Potrivit legislatiei romane in vigoare, angajatorii nu au obligatia incheierii contractelor colective de munca, ci doar obligatia de a demara negocieri colective pentru angajatorii care au cel putin 21 de salariati.
Conformitatea juridică poate fi definită ca respectarea de către o societate a legislației relevante, a reglementărilor și politicilor corporatiste. Programele de conformitate au menirea să prevină și să detecteze abaterile și să ofere garanția că activitățile de natură corporatistă respectă toate legile, reglementările aplicabile și celelalte politici corporatiste.
În controversata perioadă de criză economică, care continuă și astăzi, printre măsurile de reorganizare a resurselor umane adoptate de angajatori, desființarea locului de muncă a fost de departe una dintre cele mai la îndemână soluții.
Compliance. Un termen din ce în ce mai popular în mediul de business românesc, mai ales în filialele locale ale corporațiilor internaționale. Un termen care de multe ori este folosit fără a i se cunoaște adevăratul sens, din cauza semnelor de întrebare care planează asupra conceptului. În termeni de business, compliance se traduce prin prevenție, și cum un Hr Manager este partener de business, am considerat oportun să dezvoltăm o nouă rubrică care să explice conceptul de compliance și legătura acestuia cu domeniul resurselor umane.
Sub aspectul evaluării competențelor profesionale, trebuie înteles că orice program de formare profesională trebuie să includă cel puțin elementele prevăzute de articolul 14 din Ordonanța Guvernului nr. 129/2000 privind formarea profesională a adulților, republicată.
Răspunderea derivă din neîndeplinirea sau îndeplinirea defectuoasă a unei obligaţii pe care partea în culpă şi-a asumat-o prin semnarea contractului individual de muncă. Se disting astfel răspunderea salariatului faţă de societate şi răspunderea societăţii faţă de salariat.
Folosirea unei opţiuni incorecte sau neconforme cu realitatea poate dezavantaja salariatul şi poate genera totodată şi probleme pentru angajator, mărind expunerea acestuia la riscurile specifice dreptului muncii. Prin urmare, atunci când se doreşte schimbarea locului muncii, legea prevede următoarele opţiuni: (1) cu caracter temporar, respectiv delegarea şi detaşarea; (2) cu caracter permanent, respectiv clauza de mobilitate.
.
Selectaţi un alt domeniu de activitate
Reglementare şi Conformitate / Dreptul Muncii / Drept Societar şi Comercial / Fuziuni şi Achiziţii / Proiecte de Finanţare